Pytania i odpowiedzi

Jak zostać Klientem AMB Energia?

Wystarczy skontaktować się z nami poprzez formularz kontaktowy lub infolinię. W ciągu 48 godzin odezwie się do Państwa nasz doradca i umówi na spotkanie, podczas którego przedstawi Państwu naszą ofertę.

Czy mogę korzystać z usług AMB Energia także w gospodarstwie domowym?

W świetle aktualnych regulacji na rynku energetycznym, gdzie rynek B2B został doregulowany, ceny energii elektrycznej dla gospodarstw domowych są wciąż regulowane przez Państwo. Sytuacja ta blokuje takie firmy jak nasza w oferowaniu niższych cen dla gospodarstw domowych.

Czy AMB Energia to pewna firma?

Tak. W całej Polsce z naszych usług skorzystały już tysiące, zarówno małych, jak i dużych firm.

Czy proces zmiany dostawcy energii jest skomplikowany?

Samodzielna zmiana dostawcy energii może być skomplikowana i kłopotliwa. Dla Państwa będzie to jednak bardzo proste, ponieważ wszystkimi formalnościami zajmie się AMB Energia.

Czy AMB Energia pobiera opłaty za swoje usługi?

Nasza pomoc dla Państwa jest całkowicie bezpłatna. Wynagrodzenie AMB Energia pochodzi od dostawcy energii elektrycznej.

Czy zmiana sprzedawcy wiąże się z kosztami?

W przypadku odbiorców przyłączonych do sieci o niskim napięciu (taryfy C - większość średniej wielkości przedsiębiorstw), zmiana sprzedawcy nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami, ponieważ ich liczniki należą do operatorów systemów dystrybucyjnych. W przypadku tych odbiorców, brak licznika z rejestracją i transmisją danych nie stanowi przeszkody w zmianie sprzedawcy.

Dla Klientów w taryfach B i A (średnie i wysokie napięcie) zmiana sprzedawcy może wymagać dostosowania układu pomiarowo - rozliczeniowego. Koszty dostosowania układu ponosi właściciel układu, jednakże w większości przypadków pomiarowego koszt ten zwraca się w bardzo krótkim czasie.

Ile będę w stanie zaoszczędzić dzięki zamianie sprzedawcy energii elektrycznej?

Nasi Klienci, w zależności od rodzaju oferty i stopnia zużycia energii, co miesiąc oszczędzają od 5 do 30% kwoty dotychczasowych rachunków za energię elektryczną, nie ponosząc przy tym żadnych dodatkowych kosztów.

Kto będzie odpowiedzialny za naprawę awarii i uszkodzeń?

AMB Energia jest firmą, która pozwoli Państwu zoptymalizować koszty zużycia energii elektrycznej. Natomiast dystrybutor energii pozostanie ten sam i to w jego gestii leży zapewnienie ciągłości dostaw, naprawa urządzeń, odczyty liczników, oraz zapewnienie zamówionego poziomu mocy. W tych kwestiach wszystko pozostanie bez zmian.

Czy po zmianie sprzedawcy wzrośnie wysokość opłat dystrybucyjnych?

Nie. Zgodnie z prawem energetycznym, przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się dystrybucją energii (operator systemu dystrybucyjnego) jest zobowiązane zapewniać wszystkim odbiorcom, na zasadzie równoprawnego traktowania, świadczenie usług dystrybucji energii. Stawki za przesył energii dla całego kraju zatwierdza Urząd Regulacji Energetyki (URE). Niekiedy zdarza się, że pracownicy Dystrybutora wprowadzają Klienta w błąd twierdząc, że po zmianie sprzedawcy stawki dystrybucyjne zostaną podniesione - prosimy wtedy o informację, dystrybutor zostanie ukarany przez URE.

Bądź na bieżąco. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

Zamawiając newsletter akceptuję Politykę Prywatności Grupy AMB ENERGIA S.A.